בנימוק טכני: נדחתה על הסף הבקשה לפסילת השופטת חיות

    ישראל רובין 1 Comment on בנימוק טכני: נדחתה על הסף הבקשה לפסילת השופטת חיות

    בג״ץ דחה את עתירת ארגון לביא לפסילת נשיאת העליון מהדיור בעתירות נגד חוק הסבירות. הנימוק: "העותרת איננה בעלת הדין" | ח"כ בוארון קרא למשיבים: "הגישו בקשה משלכם"

    אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
    10:26
    05.05.24
    נתי קאליש No Comments on מרן הגרמ"ה הירש: "עד ל"ג בעומר יתאפשר לעלות למירון"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"ץ דחה היום (ראשון) את עתירת ארגון לביא לפסילת השופטת אסתר חיות, מלדון בהרכב הדן בעילת הסבירות.

    כזכור בשבוע שעבר עתר הארגון נגד השתתפותה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לאחר שזו הביעה את דעתה באופן פומבי נגד החקיקה בעילת הסבירות.

    כאמור, היום דחה בג"ץ את עתירת ארגון לביא בנימוק כי בקשת הפסילה לא הוגשה על ידי אחד מבעלי הדין.

    מארגון לביא נמסר: ״מניעותה של נשיאת העליון מלשבת בראש ההרכב שידון בעתירות כנגד עילת הסבירות בוהקת וברורה, דחיית העתירה בנימוק טכני אינה מוסיפה כבוד לבית המשפט העליון״.

    חבר הכנסת בועז ביסמוט הגיב: תראו מופתעים. בג"ץ דחה את העתירה נגד השתתפות הנשיאה חיות בדיון בעתירות נגד החוק לצמצום עילת הסבירות. במקום להתייחס לבעיה הקשה של חוסר האובייקטיביות של הנשיאה שהוצפה בעתירה – חבריה רות רונן, גרוסקופף ושטיין הגנו עליה באמתלות טכניות. מה לא עושים כדי להכשיל את הכנסת הנבחרת מלבצע את רצון העם?".

    חה״כ אביחי בוארון כתב: "כמה לא מפתיע. הנשיאה תדון בתיק אפילו שכבר גילתה בציבור מה עמדתה. וזה למה? כי המבקשים אינם צד להליך. הנימוק הטכני הזה, בלשון המעטה, פוגע באמון הציבור בבית המשפט. ובהליך עצמו. קורא למשיבים לבקש מיידית פסילת חיות. רק ועדה לבחירת שופטים מאוזנת 5/5 תשיב לביהמ"ש את אמון הציבור".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ארון לביא הוא לא חלק מהציבור של 64 מנדטים?